News
Descoperire Șocantă: Nivelul de Analfabetism Numeric Printre Elevi în România
O treime dintre elevi se confruntă cu analfabetismul numeric, iar 16% dintre aceștia au dificultăți semnificative, potrivit primului Raport Național de Alfabetizare Numerică prezentat de Asociația pentru Valori în Educație și Brio. Analfabetismul numeric, care se referă la abilitatea de a înțelege, interpreta și utiliza informații matematice în diferite contexte, afectează peste o treime (36%) dintre elevi, cu aproape 16% întâmpinând dificultăți semnificative.
Raportul arată că analfabetismul numeric crește constant, de la 25% în clasele primare, la 36% în clasele gimnaziale și 46% în clasele liceale. Elevii din mediul rural înregistrează cele mai ridicate niveluri de analfabetism numeric, cu 58,16%, în timp ce elevii din orașele mari au cele mai scăzute niveluri, de 22,23%. Diferențele se accentuează pe măsură ce elevii avansează în ciclurile școlare, de la primar la liceu.
Rezultatele raportului arată o corelație strânsă între statutul socio-economic și nivelul de funcționalitate numerică. Elevii cu cel mai înalt statut prezintă cele mai scăzute procente de analfabetism numeric, în timp ce cei cu cel mai scăzut statut socio-economic au cel mai ridicat nivel de analfabetism numeric. Testul de evaluare a inclus cinci mari domenii: algebră, statistică, geometrie, măsurare și proprietăți ale numerelor, cu aproximativ 6.681 de itemi.